Terapia cu legume – cum poti sa te vindeci cu ajutorul lor (III)

Terapia cu legume - cum poti sa te vindeci cu ajutorul lor (III)

Sa continuam sa vorbim despre Terapia cu legume – cum poti sa te vindeci cu ajutorul lor (III)

Ciupercile comestibile contin o serie de nutrienti benefici pentru organismul uman. Unele ciuperci au o importanta farmaceutica si terapeutica. Alte specii actioneaza favorabil asupra unor boli, fiind folosite in terapeutica naturala. Virtutile curative ale drojdiilor sunt cunoscute din vechime, dar si a unor specii mai mari.

Ciupercile sunt importante surse de fibre, vitamine si minerale continand vitamina B1, riboflavina (B2), niacin (B3), piridoxina (B6) si folacin (acid folic); minerale esentiale, intre acestea numarandu-se potasiu, magneziu, sodiu, cupru, fier si fosfor. Dar cel mai semnificativ este seleniul, care nu se gaseste in prea multe fructe sau legume. Ciupercile sunt bogate si in antioxidanti. Cu un continut de peste 80% apa si bogate in fibre, adaugarea ciupercilor la mesele zilnice ofera satietate fara un aport caloric crescut.

Vitaminele din grupul B sunt vitale pentru transformarea produselor alimentare (carbohidratilor) in combustibil (glucoza) pe care organismul il arde pentru a produce energie. Acestea ajuta corpul sa metabolizeze grasimile si proteinele. Ciupercile contin o cantitate mare de vitamina B2 (riboflavina) si B3 (niacina).

Fibrele din ciuperci joaca un rol deosebit de important in prevenirea constiptției si reglarea sistemului digestiv. Ciupercile contin amidon care, odata ajuns in sistemul digestiv, este transformat in hrana pentru bacteriile din colon, ajutand la mentinerea unui intestin sanatos. Un compus (eritadenina) din ciupercile numite ”shiitake” ajuta ficatul sa proceseze colesterolul. Ciupercile conțin factori antibiotici naturali, ce pot lupta impotriva infectiilor.

Anxietatea, oboseala si stresul se pot trata si preveni cu ajutorul ciupercilor, datorita continutului mare de zinc si vitamine din grupul B. Consumul zilnic a trei ciuperci reduce considerabil senzatia de epuizare fizica si intelectuala, dar si sentimentul neplacut de iritare si anxietate.

Extractele din ciuperci ”Pleurotus” (burete sau pastrav de fag) au fost incorporate in tincturi, ceaiuri sau pilule si au multe efecte benefice: antibacterian, antiviral, reduc tensiunea, protector cardio-vascular si tonic pentru sistemul nervos.

Ciupercile pot fi consumate in salate, in mancaruri, anumite specii fiind considerate o delicatesa. In functie de specie, unele se consuma crude, altele preparate.

Telina contine in proportie de 95% apa, fapt pentru care poate fi inclusa in alimentatia de zi cu zi, fara a-ti pune in pericol silueta. In plus, datorita continutului mare de fibre, telina este alimentul ideal pentru persoanele care vor sa slabeasca. Specialistii sustin ca telina este un carbohidrat bun, intrucat nu contine zahar alb sau alte chimicale si are un continut nutritional ridicat, spre deosebire de nivelul sau de carbohidrati. Si acestea nu sunt singurele beneficii ale acestui „super-aliment”!

Beneficiile consumului de telina snnt: reduce presiunea arteriala

  • scade colesterolul negative
  • ajuta la slabit
  • adjuvant in afectiunile articulare
  • calmant al sistemului nervos
  • intareste sistemul imunitar
  • trateaza constipatia
  • reduce simptomele artritei
  • bun adjuvant in infectiile bacteriene

Consumul de telina nu este recomandat:

  • femeilor insarcinate sau care alapteaza
  • persoanelor care sufera de afectiuni renale
  • persoanelor alergice la plante ca morcov sau papadie

Este bine de stiut ca telina interactioneaza cu urmatoarele medicamente: levotiroxina (folosita pentru tratamentul diagnosticului de hipotiroidism); medicamente care cresc sensibilitatea pielii la razele solare (medicamente fotosensibilizante) si sedative.

Ca si medicamentele, legumele actioneaza diferit la fiecare persoana, uzina umana stiind unde este nevoie de aceste vitamine si minerale. Un pahar de suc de telina, in fiecare dimineata pe stomacul gol, timp de trei saptamani, scade foarte rapid colesterolul si acelasi pahar de suc de telina trateaza constipatia. Chiar si o salata de telina, consumata regulat o data la doua- trei zile, poate trata aceasta problema- constipatia, care duce la alte probleme gen hemoroizi, balonare, stare de prea plin.

Tot sucul de telina, prin consumul lui asigura o mai buna functionare a rinichilor si previne formarea pietrelor si a nisipului, iar un consum zilnic timp de 30- 45 zile elimina aceste depuneri, care se fac in interiorul aparatului renal. Baut seara inainte de somn, sucul de telina ajuta la indepartarea insomniilor, avand acelasi efect calmant ca si ceaiul de tei sau paharul de lapte caldut cu miere. In acelasi timp normalizeaza si regleaza temperatura corpului,  nemailasandu-te sa adormi cu extremitatile inghetate. Extremitatile fiind mainile si picioarele! De aici se poate deduce, ca ajuta la fluidizarea sangelui si oxigenarea arterelor. O salata de telina cruda, rasa pe razatoarea mare amestecata cu cateva frunze taiate de patrunjel si un pic de ulei, are rol in reglarea hormonilor la ambele sexe. La femei mareste timpul de fertilitate, remediu la frigiditate, iar la barbati indeparteaza impotenta, telina este afrodisiacul gradinii. Binenteles, nu doar o salata de telina, asigura aceste lucruri, ci un consum des de suc sau de salata cruda. Anemia este o boala care poate fi tratata consumand suc de telina. Aportul de fier este atat de mare incat, daca timp de o saptamana, o masa contine telina zilnic, revine culoarea in obraji, dand o pofta de mancare si de viata, care insufla doar buna dispozitie!

Ceaiul din seminte de telina ajuta la eliminarea toxinelor din intreg organismul asigurand o stare de bine.

Fasolea boabe, alba sau rosie, aduce numeroase beneficii organismului. Aceasta leguma este o sursa naturala de fibre si de proteine, avand un indice glicemic scazut. De asemenea, fasolea este bogata in fier, un supliment natural energetic, fiind indicat mai ales femeilor.

La consumatorii de fasole, riscul imbolnavirii de cancer (de colon sau de san) sau de a suferi de o boala cardiaca este redus.

Boabelor de fasole sunt surse concentrare de molibden, un mineral mai putin cunoscut, necesar pentru fabricarea unor enzime cu rol in detoxifierea organismului.

Pentru ca are un continut bogat de fibre, de proteine, glucide, fier, potasiu, seleniu si de calciu se recomanda cura cu fasole uscata persoanelor care au carenta de fier, copiilor aflati in perioada de crestere si persoanelor care sunt in convalescenta.

De asemenea, fasolea boabe este si o sursa de vitamine (A, complexul B, C, E, K şi PP), de  acid folic si de enzime.

Fasolea boabe de culoare rosie este o sursa valoroasa de vitamine: A, C, E, K, PP, complexul B si de minerale (potasiu, seleniu, calciu, fier). „Fasolea rosie contine fibre de cea mai buna calitate.

Beneficiile consumului de fasole sunt:

  • accelereaza tranzitul intestinal
  • contine putine calorii si ajuta la slabit
  • previne aparitia diabetului de tip 2
  • protejeaza inima
  • este bogata in proteine de calitate
  • contine vitamine si minerale
  • este bogata in antioxidanti
  • contine acid folic
  • contine fitoestrogeni
  • furnizeaza energie organismului
  • consumul de fasole scade colesterolul
  • consumul de fasole te ajuta sa slabesti
  • consumul de fasole si pastaioase previne cancerul

Ardeiul gras este o sursa grozava de vitamina E, cunoscuta pentru rolul cheie pe care il joaca in mentinerea tineretii pielii si a parului.

► Ardeiul gras are un continut scazut de calorii. Prin urmare, chiar daca vei consuma o ceasca de ardei gras, aceasta nu contine mai mult de 45 de calorii. Bonus: acea singura ceasca de ardei gras iti va furniza mai mult decat necesarul zilnic de vitamina A si C.

► Contine multa vitamina C, care intareste sistemul imunitar si mentine pielea tanara. Cea mai mare cantitate de vitamina C este concentrata in ardeiul rosu.

► Ardeiul gras rosu contine anumite fitochimicale si carotenoide, in special betacaroten, ce au proprietati antioxidante si anti-inflamatorii.

► Capsaicina care se gaseste in ardeiul gras are numeroase beneficii asupra sanatatii. Studiile arata ca reduce colesterolul rau, tine sub control diabetul, usureaza durerea si reduce inflamatia.

► Daca este gatit pentru doar putin timp la temperatura scazuta, ardeiul gras isi pastreaza o mare parte din aroma sa dulceaga, aproape asemanatoare fructelor si continutul de flavonoide, ce reprezinta nutrienti puternici.

► Continutul de sulf din ardeiul gras il face sa aiba un rol protectiv in fata anumitor tipuri de cancer.

► Ardeiul gras este o sursa buna de vitamina E, cunoscuta pentru rolul cheie pe care il joaca in mentinerea tineretii pielii si a parului.

► Totodata, ardeiul gras contine vitamina B6, care este esentiala pentru sanatatea sistemului nervos si ajuta la reinnoirea celulelor.

► Anumite enzime din ardeiul gras precum luteina protejeaza ochiul impotriva cataractei si a degenerarii maculare ce poate aparea odata cu inaintarea in varsta.

Pe scurt, iata care sunt cele mai importante beneficii ale ardeiului gras:

  • contine putine calorii, deci poate fi inclus in orice dieta ardeiul rosu poate ajuta la reducerea inflamatiilor deoarece contine o cantitate importanta de capsaicina mentine sanatatea pielii si a oaselor
  • poate fi folosit in prevenirea imbatranirii premature si in prevenilor unor boli precum cancerul si bolilor de inima
  • asigura absorbtia optima a fierului, care este important in formarea si buna functionare a celulelor rosii din sange este important in formarea corticosteroizilor
  • ajutand astfel la reducerea stresului
  • are proprietati termogene, deoarece intesifica arderile si creste metabolismul
  • mentine sanatatea ochilor
  • imbunatateste vederea de noapte si previne degenerescenta maculara
  • este benefic pentru sistemul nervos si ajuta la regenerarea celulelor datorita
  • continutului ridicat de vitamina B6
  • alimenteaza organismul cu fitonutrienti

Consumul de legume si fructe, cat este posibil in stare cruda, revitalizeaza  organismul uman. Spre deosebire de carne, care sta in jur de 10 ore in corp pentru a fi digerata, legumele si fructele se digera in 4 ore, timp in care asigura corpului nostru necesarul de vitamine.

Sper ca iti sunt utile informatiile aflate in acest articol si daca DA, atunci mi-ar face mare placer sa iti citesc comentariul mai jos. Daca crezi ca merita sa-l recomanzi si prietenilor tai te rog s-o faci distribuind articolul. Multumesc.

 

 

Daca ti-a placut distribuie articolul
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *