Terapia cu legume – cum poti sa te vindeci cu ajutorul lor (II)

Terapia cu legume – cum poti sa te vindeci cu ajutorul lor (II)

Varza –  este regina incontestabila printre legumele cu proprietati benefice organismului. A fost si inca este folosita ca remediu universal, datorita calitatilor terapeutice antitumorale, antioxidante si antiinflamatoare. Este un bun remineralizant si tonifiant. Orice leguma este de preferat a se consuma in stare cruda insa varza este la fel de buna si dupa conservare.

Varza este o leguma crucifera extrem de bogata in fitonutrienti, ce face parte din aceeasi familie a verzei de Bruxelles, conopidei, verzei Kale sau broccoli-ului.

Acest aliment consumat in toate colturile lumii ofera o serie intreaga de beneficii pentru sanatate, de la efectele sale antiinflamatorii, pana la protectia pe care o ofera tractului digestiv si sistemului cardiovascular.

Valorile nutritionale pentru 100 de grame de varza sunt: Calorii 25 kcal, Carbohidrati 5.8 g, Proteine 1.3 g, Fibre alimentare 2.50 mg, Folati 53 g, Niacina 0.234 mg, Acid pantotenic 0.212 mg, Piridoxina 0.124 mg, Riboflavina 0.040 mg, Tiamina 0.061 mg, Vitamina A 98 UI, Vitamina C 36.6 mg, Vitamina K 76 g, Sodiu 18 mg, Potasiu 170 mg, Calciu 40 mg, Fier 0.47 mg, Magneziu 12 mg, Mangan 0.160 mg, Fosfor 26 mg, Zinc 0.18 mg, Alfa-caroten 33 g, Beta-caroten 42 g,Luteina-zeaxantina 30 g.

Printre beneficiile pe care ni le ofera consumul de varza se numara:

  • reglarea greutatii corporale
  • prevenirea cancerului si reglarea nivelului de colesterol
  • protectia tractului digestiv
  • prevenirea deficientei de sulf
  • inhibarea dezvoltarii tumorilor canceroase
  • oprirea inflamatiilor in organism
  • mentinerea sanatatii ochilor
  • imbunatatirea randamentului cerebral
  • protectia sistemului osos
  • reglarea tensiunii arteriale
  • protectia pielii
  • ameliorarea durerilor musculare
  • detoxifierea organismului

Proprietatile acestei legume se pastreaza si dupa intrarea ei in fermentatie, astfel ca in compozitia verzei murate se regasesc o parte din vitaminele si antioxidantii prezenti in varza proaspata, dar si microelemente, saruri minerale, fermenti si enzime aparute datorita procesului de fermentatie.

Este recomandata pentru un spectru larg de probleme digestive. Pentru ameliorarea gastritei, de exemplu, este recomandat sa se bea zilnic zeama de varza incalzita, inainte de mesele principale. Prima data se consuma 100 ml, apoi doza creste treptat, pana la doua pahare pe zi.

Varza murata este si un bun probiotic, alimentul fiind ajutat in acest sens de procesul de acid lactic, care pastreaza varza murata. Cateva pahare de zeama de varza pe zi, mai multe zile la rand, ajuta la normalizarea digestiei, dar si la prevenirea constipatiei in cazul celor care se confrunta cu asa ceva. In varza murata se gasesc asa-numitele „bacterii prietenoase” care au rolul de a regla flora intestinala. Contine foarte multe fibre si de aceea ajuta tranzitul intestinal.

Varza murata are proprietati de lupta impotriva cancerului. Un studiu al cercetatorilor finlandezi a aratat ca varza murata are chiar mai multe proprietati in lupta impotriva cancerului.

Cartoful – considerat mancarea saracului, este o sursa extraordinara de nutrienti, vitamine si minerale si este mult mai benefic pentru organism decat broccoli, sfecla, bananele, nucile si avocado, recomandate de nutritionisti.

Cartofii mentin sanatatea inimii si controleaza tensiune arateriala. Contin fibre, potasiu, vitamina C, vitamina B6, calciu si magneziu. Toate aceste substante schilibreaza tensiunea, scad valoarea totala de colesterol in sange, mentin sanatatea vaselor de sange si previn formarea cheagurilor.

Cartofii regleaza digestia si ne pot ajuta sa slabim. Daca ii combinam corect, ne putem bucura din plin de continutul mare de fibre din cartofi. Fibrele regleaza tranzitul intestinal, reduc simptomele indigestiei, constipatiei sau diareei si pot calma balonarea si flatulenta. Cartofii au foarte putine grasimi si 0% colesterol si sunt suficient de satiosi, incat o portie mica ne poate tine de foame chiar si 4-5 ore.

Cartofii au efect antioxidant, diuretic si de intinerire. Datorita continutului de vitamina C si acid folic, ne ajuta in lupta cu toxinele si chiar in stoparea dezvoltarii tumorilor. Consumul de cartofi previne deteriorarea celulelor, ca urmare a contactului cu radicalii liberi si cu poluarea din mediu.

Si sistemul osos de bucura de efectele benefice ale substantelor din cartofi. Calciu, magneziul, fierul, fosforul si zincul mentin oasele sanatoase, imbunatatind densitatea acestora. Persoanele in varsta nu ar trebui sa consume cartofi doar datorita acestui efect, ci si datorita faptului ca acestia pot preveni bolile oftalmologice sau imbatranirea pielii. Cartofii imbunatatesc functiile cognitive si stimuleaza creierul, oferindu-i multe dintre substantele necesare unei bune functionari.

Nu in ultimul rand, au un efect antiinflamator vizibil, fiind folositi cruzi, ca remediu pentru diferite dureri, entorse sau inflamatii. Bunicile noastre foloseau comprese cu cartofi crud ras pentru durerile in gat.

Castravetele –  ofera o combinatie unica de nutrienti ce ne ajuta sa ne mentinem hidratati, sa scapam de toxine si, de ce nu, sa ne improspateze tenul, mai ales pielea sensibila de sub ochi.

Castravetele are un continut foarte mare de apa, in proportie de aproximativ 96% . consumul de castraveti hidrateaza si revitalizeaza organismul.

Dintre cele mai importante minerale continute de castravete amintim:

  • Potasiu
  • Fier
  • Siliciu
  • Magneziu
  • Fosfor

Castravetele este o sursa bogata de vitamine, care se concentreaza mai ales in coaja:

  • Vitamina C
  • Vitamina A
  • Vitamine din complexul B

Castraveti murati isi pierd vitaminele dar nu si mineralele. Ei ajuta in procesul de digestie, fiind indicati in asociere cu mesele copioase.

Printre beneficiile consumului de castravete putem enumera:

  • ne hidrateaza
  • lupta cu arsurile si interne şi externe
  • elimina toxinele
  • vitamina A, B şi C,
  • intareste articulatiile.
  • este plin de minerale bune pentru piele,
  • este un ajutor in eliminarea kilogramelor in plus.
  • intinereste ochii
  • reduce si riscul de cancer
  • stabilizeaza tensiunea sanguina
  • improspateaza respiratia.
  • ajuta la digestie
  • este bun pentru par si unghii
  • alcalinizeaza organismul
  • vindeca mahmureala
  • alina durerile musculare si de articulatii.
  • tine rinichii in forma,
  • este bun pentru diabetici.
  • reduce stresul.
  • reduce colesterolul.

Rosia –  au o gramada de proprietati antioxidante, nu mai reprezinta nicio noutate pentru nimeni, probabil. Dar ca sucul de rosii este foarte bun pentru a-ti mentine sanatatea oaselor si pentru a preveni osteoporoza, s-ar putea sa fie o surpriza pentru tine. Pentru a nu mai lungi vorba fara folos, iata o serie de avantaje si beneficii asupra sanatatii aduse de consumul regulat de rosii sau suc de rosii.

Printre beneficiile consumului de rosii putem enumera: lupta impotriva celulelor canceroase

  • neutralizeaza radicalii liberi din corp
  • sunt o sursa grozava de vitamina A si vitamina C
  • scad colesterolul
  • reduc hipertensiunea arteriala
  • reduc riscul aparitiei bolilor de inima
  • repara raul cauzat de fumat
  • protejeaza impotriva bolilor la ficat
  • protejeaza impotriva infectiilor
  • purifica sangele
  • ajuta la eliminarea toxinelor din corp
  • imbunatatirea vederii
  • previn osteoporoza
  • bune pentru ten
  • curate ficatul
  • hidrateaza intens corpul
  • alcalinizeaza sangele
  • albesc dintii si previn acaritia cariilor
  • intareste imunitatea

Sper ca iti sunt utile informatiile aflate in acest articol si daca DA, atunci mi-ar face mare placer sa iti citesc comentariul mai jos. Daca crezi ca merita sa-l recomanzi si prietenilor tai te rog s-o faci distribuind articolul. Multumesc.

 

 

Daca ti-a placut distribuie articolul
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
Email this to someone
email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *